Google may soon control
half the world market
for online advertising
Google holds 44% of the global advertising market in 2010, against only 34.9% in 2006, according to the latest estimates of Zenith Optimedia, unveiled Tuesday, December 6. The group arrived well ahead of Microsoft (4%), Yahoo (8.3%), AOL (1.5%) and Facebook (3.1%). Things could change in 2011, the alliance announced by Microsoft, AOL and Yahoo, but Google will most likely half of the global advertising market this year, says All Things Digital site, while YouTube is selling ads "display "and new formats such as" love "on" Sponsored Stories
HISTOIRE DE L'INTERNET
Bonjour à tous, Fanny Georges, chercheuse au CNRS m'avait soutenu en 2010 pour mon ouvrage Les Réseaux Sociaux sur Internet. Recevant ses invitations sur le réseau social professionnel LINKEDIN, cette dernière m'a gentiment autorisé à vous en faire part. Elle a donc le plaisir de vous convier au séminaire Histoires d'Internet qui porte sur le jeu vidéo le Mercredi 14 décembre 2011
la seconde séance d’HINT (Histoires de l'internet) aura pour thème :
Histoires de jeux vidéo
Cette séance propose de mettre en perspective historique l’analyse du jeu vidéo et ses conditions de production, à travers trois regards croisés de chercheurs et d'acteurs.
« Faire l'histoire des relations entre cinéma et jeu vidéo : émergence, convergence et autonomisation du secteur vidéoludique », par Alexis Blanchet
Docteur en Etudes cinématographiques, maître de conférences à l'Institut de recherche sur le cinéma et l'audiovisuel (IRCAV) à l'Université Paris 3 Sorbonne Nouvelle, Alexis Blanchet est l’auteur de l'ouvrage Des pixels à Hollywood (Pix'n Love, 2010)
« Ecrire l'histoire des jeux vidéo : la notion de régimes d'expérience », par Mathieu Triclot.
Docteur en philosophie et histoire des sciences (2006), Maître de conférences en philosophie à l'Université de technologie de Belfort-Montbéliard (UTBM), Mathieu Triclot est l’auteur de l'ouvrage Philosophie des jeux vidéo (Zones, 2011)
« Fun-dustrialization », par Philippe Bayle
Producteur de jeux vidéo (senior producer) pour Cryo, et depuis 2003 à Ubi Soft. Philippe Bayle a participé à la production de nombreux jeux vidéo, parmi lesquels Dragon Lore II (1996), Atlantis (1998), The Devil Inside (2000), Jekyll & Hyde (2001), Pink Panther: Pinkadelic Pursuit (2002), Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter (2006), Beowulf: The Game (2007).
La séance aura lieu à :
L'Institut des sciences de la communication du CNRS
20 rue Berbier-du-Mets,
75013 PARIS (métro Gobelins)
http://www.iscc.cnrs.fr/
de 14.00 à 17.00
Elle est ouverte à tous, de préférence sur inscription par messagerie électronique auprès des coordinatrices.
Prochaines séances :
Histoires de FAI
25 janvier 2012, 16.00-19.00
Intervenants :
Valentin Lacambre (fondateur d'Altern, co-fondateur de Gandi et Globenet)
Franck Rebillard (CIM, Université Paris 3 Sorbonne Nouvelle)
Willy Duhen (LID2MS, Aix-Marseille Université)
Francesca Musiani (Mines Paris-Tech)
Histoires de rencontres
21 mars 2012, 14.00-17.00
Intervenants:
Julie Denouël (ITIC/Praxiling Université Montpellier 3)
Fred Paillier (CSRPC /ROMA Université Grenoble II)
Mélanie Gourarier (LAS/EHESS)
Coordination d’HINT :
Fanny Georges, CIM, Université Paris 3 Sorbonne Nouvelle, [email protected]
Valérie Schafer, ISCC,[email protected]
Salamworld.com: a social network 100% Muslim
A group of Muslim businessmen announced the creation in 2012 of a social website like Facebook for a Muslim audience. Salamworld.com means "to unite the young (Muslim) in the sharing of a common vision and sound values of Islam, trying not to disseminate information unhealthy," said the vice president of the company's creative site, Akhmed Azimov. Based in Istanbul, the site coordinators will be in thirty countries and moderators responsible for filtering the contents prohibited by religion. It will also offer localization services mosques and halal products, distance learning or theological consultations. Target: 50 million users by 2015.
The New York Times
sort through online reviews
The website of the New York Times "does not publish anonymous letters in the mail the Editor", so "there is no reason to treat differently the comments online." The editor of the newspaper, Jill Abramson decided to raise the level of debate on NYTimes.com. Since December 1, users recognized by the newspaper for their "outstanding comments" may become "trusted reviewers" and their comments will appear instantly associated with their Facebook profile. The reactions under pseudo anonymous or will be moderated to avoid publishing personal attacks, obscenities, or any other breach of the standards set by the newspaper.
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